Aramak İstediğiniz Kelimeyi Yazn!

close

Modern Zamanlarda Restoranınızı Markalaştırmak

Dünyanın en zor işlerinden birisi restoran işletmeciliğidir.

En başta gelen zorluk, bu mesleğe gönül vererek çalışan usta sayısının az olmasıdır.

Mutfakta çalışmayı seçen gençler, artık, uzun ustalaşma yılları yerine, hemen tepe noktalara gelmeyi ve mutfağı yönetmeyi tercih ediyorlar.

Bir başka zorluk ise, farklı tercihleri yönetebilmektir.

Çok farklı beslenme alışkanlıkları olan insanları ortak damak zevkinde buluşturmak, deveye hendek atlatmaktan daha zordur. Bu benzetme de bir abartı değildir.

Artan rekabet ve yavaş büyüyen pasta nedeniyle zorluk her yıl daha da artıyor.

Çözüm, markalaşmak ve sadık müşteri sayısını arttırmaktır.

Sadık, tavsiye eden ve savunan müşteri sayısı önemlidir. Sizi hayatta tutar.

Bir restoran nasıl markalaşır?

Öncelikli adım, basit, akılda kalıcı, kolayca telaffuz edilen ve sempatik bir isimdir.

Bu isim müşteriye bir şeyler anlatmalıdır.

Bir şeylerin sözünü vermelidir.

Müşteri bu isme hemen ısınmalıdır.

Sonra aşağıdaki liste gelir.

Menü

Logo

Renk ve yazı tipi

Görseller, duvar tabloları

Üniformalar

Reklam

Websitesi ve sosyal medya

Pazarlama

Müzik

Bahçe/Peyzaj

Aydınlatma

Bu listede yer alan faktörlerin tutarlı olması restoranınızı güvenli kılar.

Restoranınız arzu edilen bir mekana dönüşür.

Müşteriye dokunan her şeye özel ihtimam

Müşteri ile telefon iletişimi

Karşılama ve uğurlama

Bire bir konuşmalarda hitabet

Sosyal medya paylaşımları

Yemeği sunuş tarzı

Masayı temizleme

Servis sırasında yapılabilecek jestler ve ikramlar

Bunların hepsinde de özel bir dikkat ve duruş gerekir.

Markalaşmak için etkileşimi arttırın

Tam zamanında..

Ayarı kaçmayan sıklıkta..

Rahatsız etmeyecek içerik ve görsellerle..

Basit ve hemen benimsenen mesajlar vermek önemli bir etkileşim sağlar.

Ama dikkat edin. Ortalama bir kentli günde yaklaşım 5000 kadar reklama maruz kalıyor.

Bunun farkında olmayabilirler. Ama gerçek budur. İnsanlar, açık havada, radyoda, TV’de, sosyal medyada, mesajlarla binlerce kez reklam görüyor ya da duyuyorlar.

Bu durum, sizin çok acımasız bir rekabet ile mücadele etmeniz anlamına gelir.

Bu reklam bombardımanının arasından nasıl sıyrılacaksınız?

Öncelikli avantajınız, yemeklerinizin tadı, hizmetteki başarınızdır.

Onlarla etkileşiminizin temelinde mutlaka saygı ve empati olmalıdır.

Markanızın gücü elinizi güçlendirir.

Siz ve ekibiniz markanızın arkasında ne kadar sağlam durursanız, o kadar iyidir.

Mail yolu ile reklam, dozunda yapılırsa, akılda kalıcıdır.

Müşterinizi tanıyın. Bilgi edinin. Onlara istediklerini sunun.

Taklit yok, sahici olun

Müşterilerinizin çoğu, sizi tanımak için gelir. Bu noktada birkaç kez şans verir.

Bu şansları iyi kullanmalısınız.

Onları hayal kırıklığına uğratmamak için, müşterilerinize farklı, gerçek bir şeyler sunmalısınız. Bunun açıklaması, özgün olmaktır.

Markanız ile neler vaat ettiniz? Hepsini verin. Ama yerine getirmeyeceğiniz hiçbir söz vermeyin. Mesajınız ne kadar karmaşık olursa, markanız o kadar zayıflar.

Markanızı oluşturmak, gerçek olmak ve müşterilerinizle güven oluşturmakla ilgilidir.

Onların sadakati, başarınız için çok değerlidir.

Gerçek olmak aynı zamanda toplumu önemsemek demektir. Bölgeniz için iyi ve faydalı bir şey yapıyorsanız, günümüz müşterilerinin sizi sevme ve benimseme olasılığı artar.

İşletmeniz müşteriler ile ilgilidir, sizinle değil.

Restoranınızda veya internette mutsuz müşterilerle karşılaşırsanız, yorumlarına empati ve anlayışla yanıt verin. Doğrusunu sunmak için ne gerekiyorsa yapın.

Unutmayın, müşteri merkezli bir toplumda yaşıyoruz. Mutsuz bir müşterinin olumsuz yorumu bir kartopu gibi büyür. Kısa zamanda bir çığa dönüşür.

Eğer mekanda ya da sosyal medyada yapılan eleştiriye karşı hemen gardınızı alır ve savunmaya geçerseniz, o müşteriyi kaybettiğinizden emin olabilirsiniz.

Tutarlı olmanız şart

Kentteki yüzlerce mekandan birisi olarak bilinmek istemezsiniz. Müşteri sizin hakkınızda özel ve özenle konuşmalıdır. Yani herhangi bir mekan olarak bilinmek felakettir.

Bu noktada en önemli husus, tutarlı olmaktır. Reklam aşamasından, yemek sonrası uğurlamaya kadar her aşamada tutarlı olmalısınız.

Müşteri, tutarsız olduğunuza karar verirse, markanız değer kaybeder.

Onlara, sizi aforoz etmeleri için bir fırsat vermeyin. Bütün mesele, müşterinin kendisini çok iyi hissedebilmesini sağlamaktır.

Tutarlılık, personelinizle ve verdiğiniz eğitimle başlar. Güçlü çalışanlardan bir kültür oluşturun. Eğitimli ve yetkilendirilmiş ekipler, restoranınızın başarılı olmasına yardımcı olmak için ellerinden gelen her şeyi yapacaklardır.

Unutmayın. Çalışanlarınız, müşterilerinize sizin onlara davrandığınız gibi davranacaktır.

Çalışanlarınıza iyi davranarak onları da iyiliğe yöneltin.

Sabırlı olun

Markalaşma birkaç günde bitecek bir süreç değildir. Restoranınızın marka bilinirliğini oluşturması biraz zaman alır.

Ayrıca, işletmenizin artık bilinirliği yüksek bir marka olduğuna siz karar veremezsiniz. Bunu ancak hissedersiniz. Piyasa ve rekabetteki başarınız size bu hissi yaşatır.

Hayattaki çoğu şeyde olduğu gibi, en önemli anahtar sabırdır.

Markanızı oluşturmaya gelince bazı inişler ve çıkışlar yaşayacaksınız. Zor zamanlarda bile markanıza sadık kalın. Markanızı bilin ve yaptığınız her işte ön planda tutun.

İşletmenizi farklılaştırın

Marka kimliğinizin yaptığı budur. Sizi rekabette farklı kılar. Müşterilerinizin restoranınızı yakından tanımasını sağlar ve sadık müşteriler yaratır.

Güçlü bir markaya sahip restoranlar herkes tarafından bilinir ve kendi ayakları üzerinde durdukları için fazla rakipleri yoktur.

İyi markalı restoranlar, güçlü bir kimliğe sahip oldukları için avantajlıdır.

Markanız üzerinde çalışmaya zaman ayırdıysanız, müşterilerinizle duygusal bir bağ kurdunuz demektir. Bu bağ, harika yemekleriniz ve örnek hizmetiniz ile birlikte misafirlerinizin tekrar tekrar gelmesini sağlar.

Markanıza ince ayar yapın ve ardından çalışanlarınızın tam olarak neyi temsil ettiğinizi bildiğinden emin olun. Bu, onları marka mesajınızı müşterilerinize iletmeye hazırlar.

 

ADİL GÜRKAN
DÜŞ-ünü-YORUM
mail_outline : adilgurkan@gmail.com
Dinle

Yayın Tarihi

14.04.2022

Okunma Sayısı

396

Makaleyi Paylaş

Diğer Makaleler