Coronavirüs’den Sonra Turizmin Geleceği

Bütün dünyayı etkileyen, yaşamı durduracak hale getiren, insanları evine hapseden bir virüs...

Tüm ülkeler kendi vatandaşını virüs etkisinden kurtarmak için gerekli  önlemleri aldı. Tabi ekonomik gücüne göre. Önlemleri en iyi alanlar doğal olarak en az  hasarla kurtulan olacak. Bu konuda, bir vatandaş olarak  bilgim var.

İnşallah en kısa zamanda ülkemiz ve  tüm dünya kurtulur, derin bir nefes alırız .

Turizmde 40 yıldan beri çalışan biriyim.   Düşüncelerimi sizinle paylaşmak istiyorum.

Bu virüs, turizm hizmet sektörünü çok radikal değişiklere zorlayacaktır. Bu kaçınılmaz bir gerçek...

Turizmde yiyecek & içecek olarak her şey dahil hizmeti vermekteyiz son 31  yıldır.     Bu virüs, en çok her şey dahil sistemini etkileyecek hatta ortadan kaldıracak gibi görünüyor. Artık yeni konsept çalışmaları yapılmak zorundadır. Tamam, şu an kimse dışarı çıkmıyor virüsten dolayı. Ama internet üzerinden iletişim, hem   toplantılar hem de eğitimlerle devam edebiliyor.

Benin naçizane fikrim , turizm konusunda   uzman  olan   kuruluşlar   ve    turizm yöneticileri  sanal ortamda  görsel   toplantılar  yapıp  virüsten sonra turizme    nasıl  yön vereceklerine karar  vermelidirler. Bunun iş veren-işçi boyutu tartışmalı, gerekli destekler için turizm bakanına iletilip, gereken devlet desteğini alıp, en az hasarla bu durumdan  kurtulmalıyız.  

Benin şahsi önerilerim:

1. Her şey dahil sistemi kalkmalı, Alakart sisteme geçilmeli Ülkemizde oteller 1988’e kadar alakart sistemde çalıştı. Şu an ülke olarak   gastronomide geldiğimiz nokta ile, bunu hem teknik ekipman hem personel olarak yapabiliriz. Her şey dahil sisteminde yetişen personel açısından zor gibi görünebilir ama küçük değişikliklerle bunu yapabiliriz. Değerli mutfak şeflerimizin kısa bir eğitimi ile  bunu aşacaklarına  inanıyorum. Krizlerle savaşmadan, çalışmadan, yeniliklere açık olmadan, bu krizi yenemez ve ekmek yiyemeyiz bu bir gerçek...

2. Konaklamalar, küçük bungalov tipi veya kamp yapma alanı gibi olabilir.  Ama her şekilde kişiye özel yemek ve  hizmet  olmak  zorunda gibi  görünüyor.

3. Turizm bakanlığı tarafından bir bilgi bankası oluşturmalı. Otel sahipleri, yöneticileri, yönetici dernekleri, acenteleri, otel çalışanları virüsten sonra nasıl bir turizmin olmasını istediklerine dair fikirleri toplayabilirler. Sadece bir mail adresi ile de olabilir bu. Toplanan görüşler birleştirilerek en çok  hangi fikirler ön planda ise, ona göre bir  kamuoyu oluşturulur.

Bu yazıyı yazmamın sebebi, bu konuda hiçbir yazıya rastlamamış olmam. Birkaç müdür arkadaş  küçük  notlarla sanal ortamda yazıyorlar. Benim düşünceme göre, değerli yönetici arkadaşlarım fikirlerini yazmalarıdır. Bakın 31 yıldır her şey dahilin ekmeğini yedik. Artık yeni konseptlerin oluşması için, yeterli turizm tecrübemiz var. Bu 31 yılda binlerce otel yapıldı, bu aynı zamanda binlerce tecrübeli yönetici var demek unutmayalım. Bilgi ve deneyimlerimizle ışık olursak, bu krizi birlikte atlatırız sevgili sektör arkadaşlarım, meslektaşlarım.

 

Ne demiş Nazım Hikmet;

“Çocuklar inanın, inanın çocuklar

Güzel günler göreceğiz güneşli günler

Motorları maviliklere süreceğiz

Güzel günler göreceğiz güneşli günler”

 

Saygılarımı sunarım

Yayın Tarihi
17.04.2020
Bu makale 1604 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!