Yıldız bahane, Hizmet şahane

Mesleğin standartlara uygun icra edildiği iddia edilen mekanları sadece

5 yıldızlı tesisler ve birinci sınıf restoranlar ile sınırlandırmak, bir toplumun köklerini inkar etmesi ile eşdeğer anlam ifade etmesi kadar vahim bir durum olur. Konaklama ve yiyecek hizmeti veren mekanların genel olarak değerlendirmek ve tümünde genel hizmet standartlarının olmasını arzu ediyor insan…

 

Buna rağmen bugüne kadar gittiğim tüm mekanlarda gözlerim çok şeylere tanık oldular. Aslında negatif düşünce yapısına sahip olmamakla birlikte, mesleğin standartlara uygun olarak hakkını vermeyen ve ilgili kriterlerine uyulmayan durumlar beni fazlası ile üzmüştür. Üzmekle kalmıyor usulüne uygun olarak müdahale etme gereksinimini adeta körüklüyor.

 

Kolay değil tabii kabullenmek, siz mesleğinizin bazen haksızlığa uğrayıp olması gereken işleyişin kötü muameleye maruz kalmasına tanık oluyorsunuz. Müdahale etme isteğiniz had safhada, yinede kimseyi kırmadan söyleyeceklerinizi söylüyorsunuz. Tabiatı ile kişinin o anki ruh haline göre müdahale arzusu bazen ani bir darbe haline kadar ileri gidebiliyor.

 

Aslında ne kadar çok konuşursak, yazarsak yazalım, değişen bir şeylerin olmadığını görmek, mesleğe olan inançsızlık ve saygısızlıklar insanı bir anda

Umutsuzluğa sürükleyebiliyor. Mesleğin icra edildiği mekanları sadece 5 yıldızlı tesisler ve birinci sınıf restoranlar ile sınırlandırmak, bir toplumun köklerini inkar etmesi ile eşdeğer anlam ifade etmesi kadar vahim bir durum olur. Konaklama ve yiyecek hizmeti veren mekanları genel olarak değerlendirmek ve tümünde hizmet standartlarının olmasını arzu ediyor insan ister istemez. Buna rağmen günümüzde 5 yıldız ve birinci sınıf restoran olarak ortaya çıkan ve yanlış hizmet anlayışı ile var olmaya çalışan işletmeler olduğunu düşünecek olursak ruhumuz her zamankinden daha fazla kararıyor.

 

Konaklama ve Yiyecek / İçecek ( gurme ) sektöründe çağı yakalamak, usulüne uygun bir anlayış ile hizmet vermek, sektörümüzün ileriki yıllardaki geleceğini etkileyeceği muhakkaktır. Sektörümüz, Ülkemizde diğer bazı sektörlerinde anayasa niteliğini taşıyan kriterlerinin uygulanmasında ciddi sıkıntılar yaşıyor.

 

Hizmet sektöründe her ne kadar ticari amaç güdülürse güdülsün, asıl amacın öncelikli olarak hizmet verdiğiniz karşı tarafın ( müşteri / misafir ) memnuniyetini sağlamak olduğunu unutmamak gerekir. Buna paralel olarak

Misafire bulduğundan ziyade umduğunu yedirmek esas alınmalıdır.

 

Buraya kadar yapılan sektör tespitlerinden sonra, hizmet kriterlerinin yabancı Ülkelerde nasıl yerine getirildiği ve aradaki farkın ne olduğu, yurt dışında bulunmuş veya ziyaret etmiş birçok kişi tarafından yapılması mümkündür. Ancak kriterlerin esaslarını uygulamak, bunu uygularken doğru yapıldığını düşünerek,  yinede hatasız yapıldığı anlamına gelmez.

Yani işin özünde ‘Yabancı yapar, Türk yapamaz’ tezini fazlası ile şekillendirerek saplantı halinde getirmek son derece yanlış bir anlayıştır.

 

Anadolu’nun herhangi bir kasabasında hizmet veren bir köy lokantasında verilen hizmet ile Fransa’nın Bordeaux ( bordo ) bölgesinde bir lokantada sunulan hizmetin eşdeğer nitelikte olmasını arzu etmek, ancak hizmete yapılan kişisel katkılar ile mümkün olacağı kaçınılmazdır. Avrupalılar bunu oldukça yaygın bir şekilde başarmış. Çünkü hizmet sektöründe her türlü kişisel kapris ve bilgisizlik etkenlerinden arındırılmış bir hizmet şekli etkili kılmış ve meşhur etmiştir buraları.  

 

Konaklama ve gastronomide hizmet, insanın pozitif etkisiyle bütünleşerek haz vermiştir burada sunulanlara. Keyifli geçen bir zaman diliminde size eşlik eden etkenler, mesleki ve insani katkılar ile bütünleşir ve birbirini tamamlar.

Uyum ve ahengin iç içe geçmiş, kol kola vals edercesine götürü sizi varmak istediğiniz yere.

 

İşte bunu başaran ve karşı tarafa hissettiren bir işletme anlayışı ile yerine getiren mekanın bol yaldızlı yıldıza ihtiyacı yoktur. İşletmenin hak ettiği övgü ve referansları burada konaklayan ve / veya yemek alan insanlar vermiştir buraya.

 

Mesleğimizde hayatımız süresince öğreneceğimiz ve öğreteceğimiz çok şeyler var. Bunu unutmadan ve öğretmekten korkmadan gelecek nesilleri oluşturacak gençleri eğitmek ve hizmet bayrağını gönül rahatlığı ile devretme cesaretini göstermeliyiz.   

Yayın Tarihi
05.06.2008
Bu makale 1396 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!