BAKIŞ

Yeni trendler

Yıllardır dünyanın değişik noktalarında hareket halinde olduğumu bilenleriniz muhakkak vardır. Bu hareketlik içinde birçok kurum, kuruluş ve şirketlerin bazı işlerini profesyonel çerçevede değişik piyasalarda zaman zaman üstlenmekteyim. Bu uluslararası çalışmalarının ve piyasa takibimin sonucu olarak benim bizzat bire bir yaşadığım ve tanık olduğum yeni trendleri sizlere her yıl kendi ismim ile sunacağım;

1. Dünya otel ve konaklama yatırımları durmak bilmiyor. 2019’da projesi devam eden dünyada 17 bin otel var. Otelcilik ve konaklama hizmetleri kendi hizmet yapısı ve işletme geleneğinde farklılık kazanacak. Longstay ve otel odasında rezidans türü yaşama talep artacak. Sakin ve gürültüsüz otel arayışı içinde olan müşterilerin sayıları her yıl artış gösterecek. Otellerde Kripto Para ile ödeme imkanları daha resmiyet kazanacak.

2. Dünya ekonomide resesyon yıllarına giriyor. Parası olanların bir kısmı tutacak, diğer kısmı çok özel ve elit yörelerde veya çok özel ve exclusive (özel) tesislerde tatil yapacak. Parası az olanlar ise ekonomik paket imkanlarını takip edecek. Last minute (son dakika) satışları Türkiye’de ve Yunanistan’da azalacak. Bulgaristan, Tunus, Fas ve İspanya’da artacak. Dünyada Mısır’a büyük özlem var, talep yoğun ancak 2019 Mısır satışları hem çok iyi hem de beklenmedik terör saldırıları yüzünden çok kötü olabilir.

3. Anadolu turizminin yeniden doğacak. Suriye’deki durumun son safhasının yaşatacağı birkaç çetin aydan sonra bölgede güvenlik daha sağlam temele kavuşacak. Truva’nın başarısından etkilenerek Göbeklitepe için yapılacak daha deneyimli ve profesyonel, uluslararası heyecan verici tanıtımlar ve etkinlikler küresel piyasalarda daha çok kültür ve sanat ağırlıklı hizmet veren tur operatörlerini harekete geçirecek. Özelikle Amerika kıtasında, Japonya ve Batı Avrupa pazarlarında Anadolu turlarına ilgi artacak. Yeni İstanbul Havaalanı’ndan Anadolu’ya gün içi aktarmalı uluslararası bağlantıların sayısının artması ile Anadolu turları için garantili tur teklifleri uluslararası piyasalarda çoğalacak.

4. Mavitur (Blauereise) yeniden keşfedilecek. Denizüstü lüks butik yaşam tarzı içine wellness hizmetleri de dahil edilerek giderek artacak. Yunan adaları ve Türkiye sahilleri arası maritim bağlantılara müşteri talebi artacak.

5. Tur operatörlerinin kendi otel yatırımları ve ortaklıkları hızla devam edecek. Tatil ve denizi çağrıştıran güzel isimler ile kendi seyahat satış kataloglarını devamlı olarak kendi otel markaları ile süsleyecekler. Mayorka ve Belek’te sürpriz alımlar olacak.

6. Glamping (lüks kamping) 5 kıtaya yayılacak. Doğayı bozmadan, sezonluk lüks, hatta ultra lüks çadırlarda Sibirya’dan, Patagonya’ya kadar doğa ve kültür içinde en otantik, özel günlere ve sıra dışı yeni deneyimlere ilgi artacak.

7. Avrupa yüksek sezonda charter uçuşlarında sıkıntı yaşayacak. Uçakçılık sektöründe giderlerin ve müşteri hakları koruma mevzuatının yüklediği sorumlulukların artması bu sektöre olan ilgi ve yatırımları frenliyor. İspanya-Birleşik İngiltere Kraliyeti arası 2019 için planlanan milyonlarca koltuk hem pahalılaşacak hem kısmen talep eksikliğinden dolayı uçuş planını değişiklerine sebep olacak. Ülkedeki toplam yatak kapasitesinin üçte ikisini dolduracak kadar kendi marka uçak şirketleri ve filoları olan ülkeler büyümeye devam edecek. Türkiye bu konuda THY gibi global markanın muhteşemliği yanında (alfabetik sıra) Anadolujet, Atlasglobal, Corendon, Freebird, Onur, Pegasus , SunExpress ve Tailwind gibi uzun yıllardır uluslararası standartlarla hizmet veren büyük filosu ile en iyi duruma sahip 2019’a giren ülke olarak gösteriliyor.

8. Tur operatörlüğünün online hizmetleri Alibaba konsepti gibi ürünlerin alıcılara sergilendiği açık platformlara dönüşmeye başlayacak. Ürün sahibi tur operatörü platformlarına kontrolden geçmiş, ürünlerini, turlarını vs. yükleyip Tur Operatörü Platformu (TOP) üzerinden müşteriye ulaştırmaya çalışacak.

9. Tehlikeli destinasyon kavramından sonra turizm sektörü ‘sağlıksız destinasyon’ kavramı ile tanışacak. Destinasyonların ‘hava su ve genel görüntü temizliği’ müşteri dikkatinde en önemli puanlama ve satış alış kriterini oluşturacak.

10. Afrika’da turizmin gelişmesi için AB’nin teşvikleri artacak. Afrika’nın yeraltı kaynaklarının sömürüsü istihdam yaratamadı. Mülteci korkusuna karşılık AB, Afrika’da yeni, yaratıcı, koruyucu ve istihdam sağlayan projeler arasında özelikle turizmi destekleyecek. Ayrıca Afrika turizmi yeni İstanbul Airport ile beş kıtada çok daha farklı ve yüksek sayıda şehirden ulaşabilir olacak. THY ile Afrika’nın 37 ülkesindeki 55 önemli şehri dünyaya açılacak.

11. Aile turizmi artacak. ‘Büyük aile büyük mutluluk’, ‘3 nesil aile bir arada’ turizm pazarlama müdürlerinin giderek hızla dikkatini çekiyor. Bu yeni konsept ile dedeler, anneanneler, babaanneler torunlar hatta akrabalar otel aile odalarını birbirine bağlayarak veya otel içinde mevcut villaları kiralayarak tatile çıkacak. Online satış sitelerinde ‘XXL Aileler’ için 8 yataklı ve üstü villalara ve bağlantılı otel odalarına olan talep yüzde 28 arttı.

12. Lüks kavramı hissedilir konfor, zarafet ve ambiyansın ana hatlarının yanında koruyucu ve sağlıklı kavramları ile bütünleşerek sadeleşecek. İçi temiz ürün ile sağlık fışkıran yeni lüks tarz otel işletmeciliği kiç ve süsten arınacak. Lüks kavramının trilogisi (üçleme): Büyüleyici ambiyans, şaşırtıcı hizmet, koruyucu donanımın yanında sağlıklı beslenme lüks tatilin en değerli hizmeti olacak.

13. Küresel müşteri profilinde en çok rağbet gören ve otel pazarlama müdürleri tarafından hedeflenen en üst segment ve millennials (y kuşağı) müşteri taleplerinde bünyesinde çeşitli, içi zengin, inandırıcı, dopdolu vegan hizmet sunan tesislere artış giderek hızlanacak.

14. Aşırı turizm özelikle Kruvaziyer turizminin 4 ana limanını: Mayorka, Venedik, Barcelona ve Atina’yı zorlayacak. Akdeniz’de Kruvaziyer hareketliliği özelikle yüksek sezonda limitlerine teslim olacak. İstanbul bilinen özeliklerinin yanında bir fiziki denge sahası olarak ayrıca özel önem kazanacak.

15. Sağlık turizminde hastaneden çok doktor gücü önemsenecek. Paralı ve varlıklı sağlık turistinin arayışı nitelikli bina yatırımlarından daha çok konusunda yüksek ihtisas yapmış, derin tecrübeye sahip donanımlı doktorlara kayacak.

16. Destinasyonların uluslararası spor etkinlikleri büyük müşteri kitlelerinin gözünde seyahat kararı için çok daha önem kazanacak. Yılda en az bir büyük veya önemli spor etkinliğine kendi ülkesinin dışında katılan müşteri sayısı son üç yılda yüzde 23 arttı.

17. Hızla yaşlanan yüksek sayıda ‘3. Nesil Avrupalı’ müşterileri hayata bağlamak, zinde kılmak ve yaşam sevincini yüksek tutmak için yeni tarz kısmen terapik spor, yürüyüş , wellness (sağlıklı olma) ve eğlence programlarına kurumsal çözüm getiren ‘age friendly’ (yaşlı dostu) destinasyon ve beldelere ilgi artacak.

Yayın Tarihi
01.01.2019
Bu makale 1185 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!