Turizm tarihine bakarsak booking.com sorununu çözebiliriz.

Bundan 20 yıl önce yılın en genç turizmcisi ödülünü aldığım yıllara denk geliyor (yaşım ortaya çıkmasın diye bayağı çabalıyorum farkındaysanız ) turizm ile alakalı nerde nekongre, konferans, seminer, sempozyum çalıştay,  acik oturum var ise bir şekilde yolunu bulur o toplantılara katılır ve sektörde soz sahibi büyüklerimizi dinlerdim. 

Büyüklerimizi dinlemeye devam ediyoruz, saygıda kusur yok.  Ancak  tartışılan konuların başlıkları gecmisten günümüze çok da farklılaşmadığını üzülerek görüyoruz.

Tur operatörlerinin fiyatları kırmaları ve öldüresiye pazaralıklar, arz talep arasındaki dengesizlikler, sağlıklı satış kanallarının oluşturulamaması, turizmin çeşitlendirilmesi ve 12 aya yayılmak istenmesi, fiziki alt yapıda kalitenin sağlanması, tanıtımda yetersizlik, marka degerinin sürdürülebilirliği, kalifiye personel eksikliği,  yabancı dil problemi, liste daha uzar gider  vs…. Elbette yıllar icinde bir çok konuda bir çok yol katedildi. 

Ancak…

Sorun tespiti yapmak ne kadar onemli ise çözüm yolarının tespiti de bir o kadar onemlidir ve en çok  eksik bıraktığımız yönümüzdür.

Avrupa Tur Operatörleri pazarındaki yapılanma tarihine bakarsak booking.com sorununu algılayıp çözme şansımız biraz daha  fazlalaşır. 

Gecmiste Avrupa genelinde marka haline gelen 20 -  25 kadar Tu?rk ko?kenli  tur operatörümüz var idi. Oger Tour, Pacha Tour gibi  Turkiye Turizminin gelişiminde çok büyük katkıları bulunan tur operatörlerimiz devlesen Avrupalı tur operatörleri ile rekabet etme sansini kaybederek ya onların icine girdiler yada iflas ettiler.

Avrupa seyahat pazarının hakimleri  TUI,  Tomas Cook, Air Tours, REWE gibi dev bloklar tüm pazara hakim olma gücüne ulaştılar ve otelcilerimizi alternatifsiz bıraktılar. Bu devler zaman icinde Rus Pazarına da girdiler ve Avrupada ki gibi güçlü olmasa bile varlıklarını hissettirdiler.

Avrupadaki bu birleşme ve devleşme konaklama sektörümüzü masa basında yapılan  anlaşmalarda güçsüz bırakırken, Turk kökenli  Tur operatörlerimizi ve acentalarımızıda    pazardaki rekabet ortamında güçsüz bıraktı.

Günümüze gelince online seyahat pazarının bugun Türk turizmindeki toplam payının yüzde 15'ler seviyesinde olduğu tahmin ediliyor . Dünyada akıllı telefon kullanım ve hatta değişim hızı ortadadır. Bu hızın online alış ve satışlarda da büyük etken olacağı  kaçınılmazdır. Dolayısı ile online satis yapan site sayısı artacaktır. Ve inanıyorum ki öyle bir zaman gelecektir ki  kimse gidip bir dükkandan tatilini satın almayacaktır.

Turkiyenin turizm ile ilgili stratejik planlamasında  online satışları çok iyi kurgulamalı ve sağlam zemine oturtmalıyız. Aksi halde geçmişte tour operatörleri ile yaşanan sıkıntılı süreç burada da kendini gösterecektir. 

Turizmdeki  esas büyümeyi gelecekte online hizmetleri  yoğun ve esnek olarak kullanabilen küçük ve orta boy işletmeler gerçekleştirecektir. Yasaklama bunu ancak oteleyecektir.

Sektörün pazarlama kanallarında en güçlü ve en önemli ayağı online satış kanalları olacaktır. Üst gelir grublarını hedef alan karşılaştırmalı rekabet üstünlüğü saglayacak, turizm çeşitliliğimizi one çıkaracak, turizmimizin on iki aya yayılmasını sağlayacak politikalar geliştirilmesi icin öncü kuvvetler olmamız gerekiyor.

 
10 - 20 - 30 yıllık   online  gelişmelerin neler olabileceğini iyi  analiz edebilmek ve  izlenecek yolları  alternatifleri ile çıkarmak elzem ve kaçınılmazdır.

Yayın Tarihi
08.04.2017
Bu makale 1761 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!