Toros Yolu

2016 yılı sevgi yılı olmalıydı. Yürekler sevgi dolu olursa yolumuz ışık olur, aydınlanır, barış huzur içinde yaşarız umuduyla başladım yeni yıla. Umutluydum güzel olacaktı her şey. Oysa Yeni yıla girerken eşim bel fıtığı olmuş, kısıtlanmıştı tüm hareket kabiliyeti. Ocak ayının ilk günlerinde çalıştığım işyerinde gencecik bir kızımız yenik düşmüştü amansız hastalığa, yüreklerimizi dağlayarak. 20 Ocakta çok sevdiğim ve çocukluğumu bulduğum yengemi yine aynı hastalığa kaptırmıştım. Onunla birlikte çocukluğumu yitirmiştim. Sönmüştü içimde parlayan ışık. Bir gün sonra anam hastalanmış hastane günlerimiz başlamıştı. Ardı ardına yapılan operasyonlar sonucunda iyileşmişti çok şükür. Ülkenin hali ortada, her gün birkaç ocağa ateş düşüyor. Sevgisizlik, aldı başını gidiyor. Umudum, yüreğimdeki ışık körelmeye başlamıştı. Uzunca bir süredir huzur bulduğum doğadan da uzaktım. Hapsolmuştum kendi çıkmazlığıma bugüne değin.

6 Mart 3016 kırdım zincirlerini hapisliğimin, Toros Yolunda yürümek üzere düştüm yollara grubum Asilerle. Kundu yolundan ilerliyoruz ilk durağımız çilek seraları. Katılımcı arkadaşlarımızdan Faruk bey dört kasa çilek,  İkinci durağımız çiçek serası dört demette değişik renklerde karanfil alıyor.

Serik’ten anayola çıkıp Akseki’ye doğru ilerliyoruz. Uzaktı kıvrım kıvrımdı yollar. Çam ormanı arasında yükseliyorduk yukarılara doğru. Yol kenarlarında papatyalara eşlik etmişti gangılızlar rengarenk. Anemona gangılız denir bizim yörede. Çocukluğumun çiçeği. Şubatın başında açmaya başlar kırmızı, mor, mavi pembe. Baharın müjdecisidir gangılızlar. Sarıhaliller köyünde başladı yürüyüşümüz. Sarıhaliller Köyü küçük sevimli bir köy Arazi pek yok Ardıç andız ağaçları ile kaplı bir mezarlıkları var. Bademler çiçeğe durmuş. Bahar gelmiş buralara.

Toros Yolu; Orman Genel Müdürlüğü, BAKA (Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı) ve Kalkınma Bakanlığı’nın bir projesi. Orman İl Müdürlüğünde çalışan bir arkadaşım geçen yaz çalışmalarından bahsetmiş ve birde harita vermişti proje ile ilgili. Likya yoluna alternatif güzel bir yürüyüş yolu. Çok güzel düşünülmüş, iyi bir çalışma olmuş. Emeği geçenlerin ellerine sağlık.

Yağmur yağmış ıslak yerler. Taş döşeme yolda başlıyoruz yürümeye. Makilikten çam ardıç ağaçlarına doğru çıkışa geçiyoruz. Mor ve sarıçiğdemler süslüyor yolumuzu. Kuşlar kulaklarımda yolunu buluyor yüreğime doğru. Güzel bir çıkışı var zorlanmadan ama kolay da olmayan. Kaç aydır yürümüyorum ya parkur tam bana göre. Tepede manzara muhteşem karşıda Toroslar gelin beyazlığında gururlu gösterişli. Tepede katran ağaçları başka bir güzellik sergilemekte. Yemek molası veriyoruz burada. “8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü” için Asi ve güzel arkadaşım Gülsen, sloganları ve grubun hediyesi ile onurlandırıyordu  kadınları..

Yemekten sonra ağaçlar arasında inişe geçtik. Badem çiçekleri arasında kırmızı kiremitli evleri ile Minareli köyü uzaktan göründü. Bahar gelmişti Minareli’ye. Sümbüller, papatyalar süslüyordu yıkılmaya yüz tutmuş taş evlerin bahçelerini.. Yeni evler yapılmış taş evler yıkılmaya terk edilerek. Oysa taş evler restore edilse ne güzel olur. Sulak bir köy. Menteşbey köyüne doğru yürüyüşe geçtiğimizde su içinden yürüdük epey. Ara ara epey su kaynağı ile de karşılaştık, küçük şelaleler, gölcükler oluşturan. Susuz Akseki’nin sulu köyleri buralar. Tepeleri katran çam ardıç. Küçük bir ova da görünüyor aşağılarda meyve ağaçları çiçek açan.

Menteşbey köyü eski adı Gödene güzel bir köy. Köy içi yolları Arnavut kaldırımı taşlarıyla döşemiş. Yazlık evler, villalar yapılmış. Zengin bir köy izlenimi bırakıyor üzerimizde. Doğa ile baş başa yürüdüm bugün. Suskun, dinleyen ve seyredendim doğayı. İçime çektim tüm güzellikleri. Huzur doldu yüreğim. İyi ki varsınız doğa sever Asi arkadaşlarım….

Yayın Tarihi
11.03.2016
Bu makale 2568 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.