YARINA YOLCULUK

Kemer Tünelleri ve Bisiklet Kazaları

Son yıllarda Antalya’da bisiklet kullanımında inanılmaz bir artış var ve bu durum çok daha özendirilmeli. Bu konuda Perşembe Akşamı Bisikletçileri (PAB) öncülüğünde yapılan ve alt belediyeler ve Büyükşehir Belediyesi ile sürdürülen çalışmalar oldukça olumlu sonuçlar verdi ve kentin bazı yerlerinde bisikletlilerin kullanabileceği yollar yapıldı.

Evet, henüz oldukça yetersiz ama hiç olmazsa bisiklet konusu eskisi gibi sahipsiz değil. Şimdilerde aktif olan iki bisiklet derneği, sayısı yirmiyi aşan bisiklet topluluğu bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak ve bir bilinç oluşturmak için oldukça nitelikli çaba harcamakta. Bu konuda emek ve çaba harcayan herkesi takdir ediyorum.

Bisikletlinin kask, ön-arka aydınlatmalar, eldiven, fark edilmeyi sağlayan kıyafetler ve fosforlu bantlar olarak listeleyebileceğim güvenlik ekipmanları olmadan trafiğe çıkmasını biz bisikletçiler her adımda, her etkinlikte dile getiririz ve neredeyse bu konuda %98 lik başarı düzeyine ulaşılmıştır.

Özellikle hafta sonları şehrin her yönünde doğaya çıkan çok sayıda grup ve münferit bisiklet kullanıcıları var. Hepsi de canlarını tehlikeye atarak yetersiz altyapı, bilinçsiz araç kullanıcıları ile bisiklet sürüşü yapmaktalar. Bu sayı hem şehir içi kullanımda hem de çevre yollarda kullanımda artacağa benziyor. Artmalı da zaten.

Son aylarda mevsiminde müsait olmasıyla hem yol bisikletçileri hem dağ bisikletçileri için son derece güzel bir parkur olan Kemer-Antalya arasındaki karayolunu kullanan bisikletçi sayısı arttı. Kemer tarafına pedal basan bisikletçiler Kemer Tünelleri olarak bilinen Antalya Kemer gidiş ve geliş istikametindeki Adnan Sezgin, Altan Ayağ, M. Orhan Büyükalp, Kazak II, Çamdağ ve Akyarlar tünellerinden geçiş yapmak zorundalar ve bu tüneller her ne kadar Avrupa Birliği normlarına göre yapılsa da bisiklet kullanıcıları için inanılmaz büyük tehlike arz etmekte. Aydınlatma, sinyalizasyon yeterli olsa da bisikletlilerin kullanabileceği genişlikte ve standartta bir geçiş şeridi yapılmadığı için bisikletçiler ya yan taraftaki kabloların geçtiği sürüşü oldukça zor bir alanı kullanmak zorundalar ya da aşırı risk üstlenip yolda pedal basmak zorundalar. Birde kenardan yürüyerek gidilebilir ki bu da neredeyse 1 km’lik mesafenin 15 dk süreceği varsayımıyla karbon monoksit teneffüs edilmesi anlamına gelecek ki karbon monoksit zehirlenmesi başta olmak üzere başka sıkıntılara sebep olabilecektir.

2016 Ağustos ayında ölümle sonuçlanmayan iki farklı kaza oldu. İlki; Cennet Teker isimli bayan bisikletli arkadaşımız yanından aşırı hızla geçen kamyonun rüzgarından savrularak tünel duvarlarına çarptı asfalt yanıkları ve eziklerle oldukça kötü bir kaza yaşadı. İkincisi; Hür Derikesen isimli dağ bisikletçisi arkadaşımız kendisine aşırı hızla çarpan bir aracın sebep olduğu kazadan dolayı her yanındaki kırıklarıyla önce hastane ardından evinde tedavisi sürmekte. 2015 ekiminde Antalya Yol Bisikleti takımından Çağatay BENGİ, Ali Rıza FIRINCI, Cemal ŞAHİN ve Cihan YURTSEVEN isimli dört bisikletçi arkadaşımız arkadan gelen bir aracın çarpmasıyla kaza geçirdiler.  

Kemer Tünel İşletmeleri Şefi Saadettin Kolbay beyle bu konuda uzun ve çok değerli bir görüşme yaptık. Kendilerinin de süreç takiplerinde olduğunu, tünellerde bisiklet kullanıcıları için herhangi bir sınırlama ve kısıtlama olmadığını, araç kullanan kişilerin bilinçsiz araç kullanmalarından kazaların kaynaklandığını, eğer artçı bir araç yoksa tünellerin bisikletçiler için tehlikeli olduğunu belirtti. 

Bisiklet Kara Yolları Kanununa göre trafikte araç sayılmakta, Karayolları Bölge müdürlüğü, Antalya Büyükşehir Belediyesi UKOME, Antalya Valiliği gibi şehri yöneten birimlerin bu konuya öncelikli ve acil bir çözüm üretmeleri gerekmektedir. Özellikle tünel geçişlerindeki ışıklandırma, yönlendirme levhaları, hangi araçların tünelleri nasıl kullanacağı, hız limitleri hakkında uyarıcı levhalar konulmalı, yaya ve bisikletçilerin kullanabileceği düzgün, yeterince aydınlatılmış, şeritler ve alanlar belirlenmelidir. Özellikle gidişte ve gelişte bir kaldırımın bu amaçla kullanılabilecek standartta bisiklet yoluna dönüştürülmesi gerekecektir. Aksi halde bu kazaların sayısı artacaktır. Bunun önlemleri acilen alınmalı.

 

Yayın Tarihi
19.09.2016
Bu makale 7574 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!