Denize Çıkmadan Önce…

Adettendir bizde söze “Merhaba…” ile başlamak… Bu köşeden sizlere denizcilikle ilgili bilgi ve birikimlerimi paylaşacağım.

Tüm Denizci dostlarıma da “merhaba” diyerek bana ayrılan köşedeki yazıma başlamak istiyorum…

Bugünkü konumuz amatörlere yönelik olacak. Denize çıkarken nelere dikkat etmeliyiz, neler yapmalıyız...

 

- İletişim ; Denize çıkmadan önce mutlaka kulüpteki yetkili kişiye, arkadaşımıza, bir yakınımıza haber vermeli ve izleyeceğimiz rotayı mutlaka bildirmeliyiz. Mümkünse denize 2 hatta 3  tekne ve 1 kurtarma botuyla çıkmalıyız. 2/3  tekne olması güvenliğin yanısıra, antreman sırasında, performansımıza ve trimlerimize ait bizlere fikirde verecektir. Gerektiğinde kulüp / kara ile haberleşme için su geçirmez kılıf içinde vhf (telsiz)veya cep telefonu da taşınması faydalı olacaktır.

- Can Yeleği ; Karada denize çıkmadan giyilmeli ve antrenman dönüşü tekne karaya çekildikten sonra çıkarılmalıdır. Can yeleği denizde hareketsiz kalınması durumunda bizleri mutlaka taşıyabilecek kapasitede olmalıdır.yelekn giyilmesi demek ceket gibi giymek değildir; mutlaka tüm kayışları bağlanmalı, fermuarlıysa tamamı çekilmeli, cırtcırtlı bandı varsa vücudumuzu sıkmayacak kadar yapıştırılmalıdır.can yeleği seçerken asl vücudunuza büyük gelen bir modeli seçmeyiniz. Yeleğin sizi koltuk altından kaldırabilesi için vücudunuza uyumlu olması gerekir.

- Kumanya ; Ekip sayısına göre ortama dayanıklı, bozulmayacak gıdalardan temin edilmeli, içecek olarak mutlaka bol miktarda su (mümkünse soğuk+sıcak) teknede bulunmalıdır. Bunun yanısıra tercihen enerji sağlayan, uzun süre tok tutan, muhafazası kolay muz, elma gibi meyveler ile extra içecek olarak şeftali/kayısı suyu gibi posalı meyve suları temin edilmelidir. Centerboard sporcuları da gerektiğinde yemek üzere kumanya alabilirler ancak su geçirmeyen kaplar içinde saklamaları gerekir. Laser sınıfında kumanyasını direk dibine bağlayan sporculara rastlamak mümkündür..:)

- Giyim ; Hava durumu takip edilerek rüzgara göre giyinilmelidir. Öneri olarak nefes alabilen ve teri dışarı atan özel iç giysiler ve su geçirmeyen yağmurluklar, pamuklu olmayan ve su tutmayan kumaşlar tercih edilmelidir.hava şartlarının iyi olmasına asla kanmayın…mutlaka yanınıza uzun kollu yağmurluk veya türevlerini almalısınız..bazen soğuktan bazende güneşten korunmanın tek yolu örtünmektir, unutmayın…

- Ekipman ; Olarak kesici alet, çakı, pense gibi bir arada bulunan fonksiyonel aletler ile yedek kilit ve yedek ipler, mutlaka seyir sırasında piratta bulunmalıdır. Eğer tekneniz laser veya optimistse, koç botunuzda yedek ekipman bulundurmalısınız.çeşitli uzunluk ve kalınlıklarda iskotalar, tornavida vs ekipmanların olduğu bir takım çantasının koç botunda olmasını antrenörünüzden isteyiniz.

- Tekne donanımı ; Mutlaka test edilmeli, yelkenler, ıskotalar, kilitler, makaralar kontrol edilmelidir. Sorun tespit edilenler anında değiştirilmeli, bu değişim ve yenileme kesinlikle ertelenmemeli, seyir sonrasına bırakılmamalıdır.kimse denize kusurlu malzemeyle çıkacak kadar zengin değildir. Küçük ve önemsiz gibi gözüken bir parça, tüm teknenin kaybına sebeb olabilir.

- Tekne yüzdürgeçleri ; “Tekneyi yüzdürebilecek kapasitede” balon, köpük vs. malzemeler konulmalıdır. Yüzdürücüler tekne ve hayat kurtarır, tekne hiç bir hasar yok iken devrilmiş ise double bottomlar tekneyi yüzdürecek kapasitede olmalı ve kesinlikle su almamalıdır. Double bottom’da su yapan yerler varsa mutlaka tespit edilerek deniz çıkılmadan onarılmalıdır. Antrenman dönüşünde teknedeki tüm kapaklar ve çık tıpa açılmalı teknenin havalanması ve kuruması sağlanmalıdır. Tekneniz fiber dahi olda difüzyonla bir miktar deniz suyu emecektir. Bu suyun biriken bölümünün boşaltılması, fiber katlarına sızan kısmının mutlaka kurutulması gerekir. Unutmayın kuru tekne, hafif teknedir…

- Pirat Salma donanımı ; Teknenin özel yapısı nedeniyle Pirat salma kasalarının üzerine mutlaka salmanın düşmesini önleyici lastik takılmalıdır. (Tekne devrildiğinde salmanın kaçmaması, salmaya basılarak yeniden teknenin düzeltilebilmesi için)

- Baş ipi ve bağlanma halatı ; Başipi tekneyi denize rahatça indirebilecek uzunlukta olmalıdır.(tekne boyunun 2 katı yeterlidir.) Bağlanma halatı ise gerekli zamanda başka bir  teknenin bizi rahatça çekebileceği uzunluk ve sağlamlıkta mutlaka pirat içerisinde bulunmalıdır.

- 2 adet bot küreği ; Hafif hava için temin edilmeli, rüzgarın olmadığı durumlarda, flokçu ve yapabilirse dümenci kürek çekerek, teknenin karaya ulaşımını sağlamalıdır.

- Ana yelken mandarı serbestisi ; Mandar direk dibine toka edildikten sonra, serbest olmalı ve ana yelken gerektiği anda, tek bir hareket ile mandarı çapariz vermeden, indirilebilir olmalıdır. Bu serbesti, sert havalarda pirat ile karaya yanaşmadan önce, ana yelkenin anında ve sorunsuz indirilmesi içinde çok çok önemlidir.

 

Saygılarımla.

Yayın Tarihi
17.10.2009
Bu makale 17091 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Kayıtlı Yorumlar
İzzetciğim, değerli yazını ancak okuyabildim. Her ne kadar denizden anlamasakta ve denizci olmasak ta birbirinden önemli konuları içeren yazıların, denizci arkadaşların için kimbilir ne kadar önem arzetmektedir. Her nekadar denize ve denizcilere uzaksakta, karadaki su yapıları ile ilgili olduğumu biliyorsun. Tabi birde halkoyunları yani zeybekler, Toroslardan, Yörüklerden, Göçerlerden yani denizden çok uzaklardan ve yükseklerden gelen ezgilerin insanın yaşamı ile bütünleşmiş folkforik şekli değilmidir. Neyse konuyu biraz denizden karaya çektim galiba. Bu yazı köşenin yararlı bir köşe olduğu inancındayım, eline sağlık emeğin için teşekkür ederim Ayrıca DTO Antalya Şubesi Yönt. Krl. çalışmalarında başarılar dilerim. Erdoğan AKSOY_ISPARTA

Erdoğan Aksoy 09.11.2009

İzzetciğim hayırlı olsun.. Aramıza hoş geldin.. Artık "Derya" ile ilgili haber ve gelişmeleri senden izleyeceğiz.. "Rüzgarın bol, pruvan net olsun", Haydı rastgele...!!!!

Hüsamettin KURAL.. 26.10.2009

tebrik ederim arkadaşım.. çok güzel bir köşe yazısı olmuş... devamını kesinlikle bekliyoruz...

FADİME YILMAZ 22.10.2009

değerli denizci dostum . denizciliğimize yaptığın katkıya teşekkürler. 21.10.2009

tufan dağıstanlı 21.10.2009

sevgili denizci dostum. gerçek denizciler adına teşekkürler. yenilerine çok gereksinimiz var . katkılarında başarılar.21.10.2009

tufan dağıstanlı 21.10.2009

Denizcilik kültürünün yazıya dökülmesi ve daha net anlaşılması adına bu güzel yazısını bizimle paylaşan, mesleğin duayenlerinden İzzet Bey'e teşekkür ederiz.

İlker Öngül 21.10.2009

Denizcilik kültürünün yazıya dökülmesi ve daha net anlaşılması adına bu güzel yazısını bizimle paylaşan, mesleğin duayenlerinden İzzet Bey'e teşekkür ederiz.

İlker Öngül 21.10.2009

Öncelikle İzzet kardeşimi kutluyorum.Gerçekten çok öemli olan bir konuya değinmiş.Üzülmemek,keşke dememek için; Amatör denizcilerimiz vede denizciliğe yeni başlayan arkadaşlarımızca biliinmesi ve uygulanması faydalı olacaktır.Denizin asla hata affetmeyeceği unutulmamalıdır.Teşekkürler.

Nevzat BALCI 20.10.2009

gelecek yazıları sabırsızlıkla bekliyorum. emeğinize sağlık...

Duygu Dağaşan 20.10.2009

Bu Değerli ve pratik bilgilerin denizciler için çok faydalı olacağına inanıyorum. Denizcilik dokümanlarının çok kısıtlı olduğu ülkemizde bu bilgilerin değeri çok büyük. Fikrinize ve Ellerinize sağlık İzzet Bey. Bu bilgi arşivini ileride kitaplaştırmanızı dilerim. Sevgi ve Saygılarımla.

Tuğba BALTA 20.10.2009

Ellerine sağlık üstad. Yenilerini merakla bekliyoruz.

SELİM ÇINARLI 20.10.2009

kumlucalı amatör balıkçılar adına teşekkürlerimi sunarım . hoş ve güzel bir yazı olmuş. amatör teknecileri arasırada olsa hatılanması güzel bir şey. zaten bu güzlerin kıymetini bilmeliyiz 10 yıl sonra teknelerimizi indirecek yer bulamıyacağiz. izzet bey bir de bu soruna el atsanız o kadar iyi olacakkı. antalyadan kumlucaya kar bir süri belediye var ama kimse bu sorunla iğlgilenmiyor.

afacan bayram 19.10.2009

Sevgili Denizci Dostum, Yelkene yeni başlayan genç arkadaşlarımıza tecrübe ve bilgilerinizi aktarmak amacıyla başlangıç yaptığınız yazınız çok güzel. Elinize ve kaleminize sağlık. Yarışlarda görüşmek dileğiyle İsmail Şandan S/Y Smart Alec

İsmail Şandan 19.10.2009

SEVGİLİ İZZET KARDEŞİM DENİZCİLİK CAMİASINA VERMİŞ OLDUĞUN KATKILARDAN VE DE ANTALYA DENİZ TİCARET ODASINDAKİ BAŞARILI ÇALIŞMALARINDAN DOLAYI SENİ KUTLUYORUM. DURMAK YOK '' TAM YOL İLERİ''

KAPTAN HÜSEYİN C. ARITÜRK 19.10.2009

İzzetcim, Çok güzel bir yazı olmuş, keyifle okudum. Bu tip yazılarının devamını temenni eder, sağlık ve başarılar dilerim. Polat Kurt

Polat Kurt 19.10.2009

Elinize sağlık. Gayet güzel olmuş. Henüz denizciliğin başlarında olanlar için oldukça yararlı bir başlangıç olmuş. Devamı gelmesi dileğiyle...

Vahdet NARIN 19.10.2009

Gerekli bir köşe, çok faydalı, eğitici bir yazı olmuş. İnşallah sürekliliğin devam eder, senin engin derin denizcilik bilgilerinden faydalanırız. eline sağlık. güner MANCAR

güner mancar 19.10.2009

Önemli bilgiler içeren bir yazı. Denizcilerin yararlanması adına yararlı bir köşe olduğunu düşünüyorum. İzzet beye tşk ediyor, başarılı çalışmalar diliyorum H.Çöllü

H.Çöllü 19.10.2009

Camiamızın emektarlarından Sevgili İzzet Bey'in bilgi ve tcrübelerini paylaşması biz denizcilere katkı sağlayacaktır. Kendisine teşekkür ederiz.

Zafer ERGÜL 19.10.2009

Sevgili denizci dostumuz, İMEAK DTO Antalya Şubesi Yönt. Krl. üyemiz, İzzet Ünlü bey'in hem mesleki hem de kişisel deneyimlerinin, tüm deniz sever dostlarımız ile paylaşmasını sevinçle karşılıyor, çalışmalarının ve emeklerinin devam etmesini diliyoruz. Kendisine sektörümüz ve İMEAK DTO Antalya Şubemiz ve üyeleri adına teşekkürlerimizi iletiyoruz. Saygılar. Ahmet EROL DTO Antalya Şube Yönt. Krl. Başkanı

Ahmet Erol 19.10.2009

Çok güzel bir köşe olmuş, hayırlı olsun. Merakla gelecek yazıları bekleyeceğiz. Tşk.ler. C.Koşu

Cüneyt Koşu 19.10.2009

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!