GETİRİSİ EN YÜKSEK YARITIRIMLARDAN BİRİDİR.
Bir şehri, “Marka Şehir” yapmanın amacı, havalı bir kimliğe sahip olmak degildir. Her yıl daha fazla turist çekmek, yatırımları canlandırmak, değerli katkılar sağlayabilecek yaratıcı insanları kentte yaşamaya ikna etmektir.
Nihai amaç ise, şehrin kalkınmasını sağlamak, ŞEHİRDE YAŞAYANLARA daha iyi hayatlar sunmak, onların mutluluklarını artırmaktır.
2011 yılında dünyada en çok ziyaret edilen üçüncü şehir olma ünvanını Antalya’nın alması bir tesadüfmü dür ? Elbette hayır.
Turizm bakanlığının, birbirinden bağımsız ve birazda! habersiz çalışan bir çok özel şirketin, tüzel kurumun, dernek, vakıf ve benzeri bir çok sivil toplum örgütlerinin çalışmaları aslında bunun bir tesadüf olmadığını bize gösteriyor.
Peki Antalya MARKA bir KENT mi dir ?
Yatımlar yapmadan, elinizdeki değerli kıt kaynakları tüketmeden gelirimizi arttırabiliyorsak Antalya’nın marka bir kent olduğunu söyleyebiliriz. Ancak son yirmibeş yılda turizmin değişmeyen problemlerine baktığımızda bunu söylememiz oldukça zor.
Kanaatimce bir şehir için ‘marka’ olmak fark yaratmaktır. Tüketicinin aklında ve kalbinde kalıcı bir yer edinebilmektir. Bunun yolu ise kararlı, tutarlı ve uzun soluklu bir dizi stratejiler belirlemekten geçer.
Antalya, MARKA KENT olgusunu geliştirerek sürdürülebilir kılmak ve yaşatmak için ne yapmalıdır ?
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Tüm siyasi renklerden arınmak,
(son onüç yıldır AK PARTİ içinde aktif siyaset yapan biri olarak bunu çok önemsiyorum)
Global marka değerimizi KURUMSALLASTIRMAK
(Antalya’nın geleceğinin bütüncül ve stratejik bir yaklaşımla tasarlanmasını saglamak,)
Stratejilerin politikaya dönüştürülmesi hususunda kurumsal merkez yerel yönetim oluşturmak,
(2023 vizyonu doğrultusunda, Antalya’nın dünyadaki algısı için bilinçli bir "yönetim sistemi" kurulmasını elzemdir.)
Kurumsal merkez yerel yönetim konumlandırılırken hızlı, bürokrasiden uzak, sonuç odaklı bir calışma temposunun teminini sağlamak,
Kurumsal merkez yerel yönetimin, sadece Avrupada 150 bin yerleşim birimi ile rekabet edebilecek dinamikte ve profesyonellikte olmasını sağlamak,
Marka Kent ANTALYA Stratejilerin politikaya dönüştürülmesini temin etmek ,
(Politikaların belirlenmesinde en onemli unsur uluslararası standartların tutturulaması, bununla ilgili organize bir çalısmanın yürütülmesi önemlidir)
Kentimizin bilim adamları, sanatçıları, müzisyenleri, eğitimcileri ve yeni fikirler üreten yaratıcı kişileri ile şehir üzerinde söz söyleme hakkına sahip olan sivil toplum örgütleri katkılarının alınması saglanmalı ve güçler birleştirilmeli;
(Bu kesimlerin katkısı alınmadan şehrin marka olması mümkün değildir.)
*Her resmi kurumdan ve sivil toplum örgütlerinden bir temsilci ile KENT MARKA KURULU oluşturulmalı,
*Kent Marka Kurulu çalısmalarını tabana yayarak, halktan sürekli geri besleme alarak çalısmaları yürütmeyi hedeflemek,
*Kamu kurumları ve yerel yönetimler , vakıflar, dernekler ve özel sektör ile iliskileri sürdürmek aynı fikre hizmet etmelerini saglamak hulusa büyük uzlaşıyı saglayabilmek,
Başarılı markalar, kendi özgün hikayelerini iyi anlatan markalardır.
Özgün hikayeler ise o şehirde aşk ile soluyan, aşk ile seven ve sahiplenen halktan baskasından da çıkmaz.Bu nedenledir ki tüm halk şehirin markalaşmasından geri dönüşümü aldıkça o şehre daha çok sahiplenecektir.
Saygılarımla ,