DÜŞ-ünü-YORUM

Almanya Pazarında radikal değişim zamanı

 

Satış ve Pazarlama Dünyası hala satış ve pazarlama kavramları ve bunların pazarda hangi eylemleri ifade ettiği ile ilgili net bir düşünceye sahip değil.
 
İçindeki maddelerin tamamının asla hayata geçmeyeceği kontratları imzalamayı ‘otelini pazarlamak’ olarak kabul eden birçok Satış ve Pazarlama Müdürü tanıyorum.
 
Yaklaşık olarak 150-160 acente ile kontrat imzaladıktan sonra “ otelimin pazarlamasını tamamladım” diyebilenler de var…
 
Otel değil, semt pazarında ikizlere takke satıyor sanki… “ Pazar bereketli idi, elimdeki bütün malları sattım çok şükür” gibi bir yaklaşım işte…
 
Ey okur, fırsat bulmuş ve elim değmişken, hayrıma bu marketing mevzusunu tekrar ele alayım, bu konudaki yanlış bilgileri sileyim, dağarcığınızdaki entelektüel şakülü düzelteyim.
 
Bakınız, işin uzmanları diyor ki;
 
 “ Pazarlama müşterinin isteklerini saptamak ve bunları ona vermektir” Tim Cohn
 
“ Pazarlamanın amacı müşteriye ulaşmak ve onu ürünlerinizi satın almaya, kullanmaya ve yeniden satın almaya yöneltmektir.” Alexander Hiam
 
“ Pazarlama bir organizasyonal faaliyettir. Müşteriler ile iletişim kurmayı, onlar için değer yaratmayı ve kendilerine sunmayı içerir. Pazarlama, ayrıca müşteri ile işletme arasındaki iletişimi her bağlamda sürdürmek ve süreçten her iki tarafın da azami faydayı elde etmesini sağlamaktır.” Amerika Pazarlama Birliği
 
Pazarlama dinamik ve güncel aktivitelerden oluşur. Böylece müşteri ve işletme için karlı bir değiş tokuş fırsatı ortaya çıkar. Pazarlama en genel anlamda müşterinin gereksinimlerini karşılar ve onların satın alıp tüketeceği ürünler yaratır.
 
 
Demek ki neymiş? Pazarlama ile kontratlar pek alakalı değildir
 
Bir masa başında oturup saatlerce süren makara, bir ton çay ve kahve eşliğinde imzalanan kontratlar ile pazarlama arasında pek bir alaka yokmuş. 
 
Şimdi ben buradan Almanya pazarına geleceğim. Turizmcilerimizin, adeta ‘hacı’ olduklarını sandığı ITB – Berlin Fuarına katılım dışında pek derinliklerine girmediği Almanya…
 
En kabadayısının, tatillerin tarihlerini merak edip kaydettiği, bir de tur operatöründen “ höt” narasını duyduğunda “ al sana aksiyon” diyerek cevap vermekle yetindiği devasa pazar…
 
Demografik analiz?
O ne?
 
Ekonomik tahlil?
Buyur?
 
Almanya çapında STK’lar ile insani iletişim?
Nasıl yani?
 
Almanya’daki 4 milyon Türkiye kökenli için özel pr ve pazarlama?
Bu da nereden çıktı şimdi?
 
Almanya toplumundaki sosyolojik değişim?
Abi ne diyorsun sen ya?
 
E o zaman böyle başa böyle tarak. Elinin arasından ıslak sabun gibi kayan Pazar payının ardından hüzün ve şaşkınlık ile bakakalırsın.
 
Tek silahın indirim olursa, pazarda ‘ucuz’ ürün olarak zihinlere kazınırsın. Her yaz sonu imzaladığın o ‘yüksek’ fiyatlı kontratlar daha yüksek sezon gelmeden paçavraya döner. Tüketici indirim geleceğinden emindir. Kalırsın son dakikaya.
 
Sizinle, Almanya pazarındaki orta ve uzun vadeli varlığınız için çok önemli olduğunu düşündüğüm bir veri paylaşacağım.
 
Almanya bir yalnızlar ülkesi oluyor
Alman Federal Suç Dairesi verilerine göre, "2015 itibarıyla Almanya'da bulunan 40 milyon 774 bin konutun yüzde 41,4'ünde tek kişi, yüzde 34,2'sinde 2 kişi yaşıyor”
 
Yani, Almanya’da yaşayanların ekseriyeti kendisine tek kişilik bir Dünya kurmuş. Hayat ile bütün ilişkisini bu tek kişilik kanal üzerinden yürütüyor. 
 
Tek kişilik Dünyasında neler oluyor?
Tek kişilik ev
Tek kişilik tüketim
Tek kişilik duygusal duruş
Tek kişilik planlama
Tek kişilik gelecek
Tek kişilik ölüm
 
Bu kadar açık ve net…
Aile yok.
Dostlar yok.
Evlerde geniş mekanlar, çok sayıda oda, yemek çeşitleri yok.
Bolca internet var
Bolca TV kanalı var
Bolca online ya da manuel oyunlar var
 
Gelecek planlamanızı gözden geçirin
 
Bu tek kişilik Dünyada, çok değil, on yıl önceki gibi, kalabalık ailelerle gidilen tatillere yer var mı peki? Aylar öncesinden, hep birlikte planlama ve ortak karar ile destinasyon seçimi var mı? 
 
Tatil için uzun uzun sohbetler, değerlendirmeler var mı?
 
Yok!
 
Almanya’da hızla yalnızlaşan toplumun tatil ile ilgili algıları değişmekte midir?
 
Elbette!
 
Tek kişilik tatiller hızla yükselecek.
 
Bundan 10-15 yıl sonra Almanya’da hala aile tatili satmaya çalışanlar hayal kırıklığı yaşayacaklar. Bu tatili talep edecek hedef kitle olmayacak. 
 
Almanya şimdiden daha çok solo tatiller talep etmeye başladı bile… Bu trend artarak devam edecek. Almanya’daki operatörler daha fazla tek kişilik paketler sunmaya başlayacak.
 
Hesabınızı buna göre yapın. Tesislerinizi yeniden yapılandırın. 
 
Demedi, demeyin, o aile tatili paketleriniz elinizde patlar.
 
Ne yapmalı?
 
 
Onu da bir başka sefere anlatırım…
Yayın Tarihi
23.11.2016
Bu makale 1694 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!