Alman turizminin 2020 yol haritası

Tekrar güvenli olduğunda nereye gideceğiz? Korona virüs krizi uzun vadede Alman turizm sektörünü nasıl değiştirecek? Yönümüz neresi? Almanya Turizm ve Spa Araştırmaları Enstitüsü Pazar Araştırma Başkanı Ulf Sonntag’tan çarpıcı tespitler…

Dünya Turizm Örgütü UNWTO, dünya genelinde uluslararası yolcu sayısının 2013 seviyesine düşmesini tahmin ediyor. Geçen yıl olduğu gibi 1,4 milyar yolcu yerine sadece bir milyar insan seyahat edecek. Bu sayı üçte bir daha az. Daha önce bu büyüklükte bir düşüş oldu mu?

Ulf Sonntag: Hayır, daha önce hiç böyle bir şey olmadı. Ve Dünya Turizm Örgütü’nün tahminlerinin aşırı iyimser olup olmadığından emin değilim. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü olan OECD, bu yıl 36 üye Ülke için uluslararası seyahatlerde %40 ila %70'lik bir düşüş öngörüyor.

Almanya'da yaz tatili hakkında büyük tartışmalar var. Bu yıl hepimizin evde kalması gerekecek mi?

Her şey siyasi çerçeve koşullarına bağlı ve bunların tahmin edilmesi son derece zor. Siyasi karar vericiler bunu yapmaya hazır görünüyorlar. Ayrıca turizm işletmelerinin ve gastronomi faaliyetlerinin yeniden açılma sırasına, yani ilk tatil dairelerine ve misafirhanelere, daha sonra otellere odaklanan ilk senaryolar da var. Umarım belki Mayıs sonundan itibaren iç turizmin ilk ihale çekimlerini tekrar göreceğiz. Fakat şimdiden kimse yurt dışı çıkışlarına ne zaman izin verileceğini söyleyemez.

Sonuçta, her türlü öneri var: Örneğin, Alman Baltık ve Kuzey Denizi tatil köyleri, kitleleri azaltmak için sadece her ikinci otel yatağını işgal etmeyi düşünüyor. İtalya'da, pleksiglas kutularla plaj sandalyelerini ve restoran masalarını ayırmak için bir teklif var. Bu tür öneriler ne kadar gerçekçi?

Korona virüse karşı bir aşı elde edilene kadar sosyal uzaklaşma kurallarına uzun süre uymak zorunda kalacağız. Şu anda bu tür oyun planlarının yapılması şaşırtıcı değil: Çok fazla insanın sınırlı bir alanda toplanmasını nasıl önleyebiliriz? Bir çözüm sadece her ikinci odayı kiralamak olabilir. Ya da sadece her ikinci otel açılır. Ya da sahilde birbirine çok yaklaşmamak. Fleksiglas’ın gerçekten bir çözüm olup olmadığı, duruma göre görülmeye devam etmektedir. Ancak bu örnekler, son derece tehlikede olan turizm endüstrisini kurtarmak için ne kadar yaratıcı ve yenilikçi çabaların olduğunu göstermektedir.

 

Almanya'da oldukça şanslıyız çünkü klasik Alman hasır plaj sandalyemiz var, değil mi?

Bunu hiç düşünmemiştim. Hasır plaj sandalyesi, kuzeydeki ve Baltık Denizi'ndeki tatilcileri kuzeydeki soğuk rüzgârdan korumak için icat edildi. Ancak evet, mesafe ara parçası olarak kullanım için de çok uygundur.

 

Uzak geleceğe bakalım: Birçok insan, tekrar seyahat etme özgürlüğünün ne zaman olacağı konusunda endişeli. Bir kez daha kısıtlama olmadan seyahat edebilmemiz için hangi koşulların karşılanması gerekir?

Korkarım ki, normale ilerleyen dönüşün sonunda seyahat için sınırların açıldığını göreceğiz. Belki ilk önce burada. Ama küresel olarak? Muhtemelen önce korona virüse karşı aşıya veya etkili bir tedaviye ihtiyacımız olacak.

İnsanlar daha sonra pandemi öncesi kadar kaygısız ve doğal bir şekilde seyahat edecekler mi, yoksa insanların seyahat davranışlarının değişmesini, kitle turizminden uzaklaşmasını mı bekliyorsunuz?

Turizm, başta Avrupa olmak üzere, hemen hemen tüm toplumlarda normal yaşamın bir parçasıdır. Ve insanlar tekrar seyahat etmekten mutluluk duyacaklar. Bunu ne ölçüde karşılayabilecekleri, izleyen ekonomik krizden ne kadar zorlandığımıza bağlıdır. Ama genel olarak, yapılacak çok şey var. Bununla birlikte, insanların eskisi gibi tam olarak aynı şekilde seyahat edip etmeyeceğini veya bazılarının kendi sonuçlarını çıkartıp çıkarmayacağını tahmin etmek zordur. Sektördeki mevcut tartışma daha çok kalite odaklı turizm yönündedir.

Tur operatörleri ve hedef bölgelerdeki ortakları zamanlarını, hizmetlerini daha sürdürülebilir hale getirmek için kullanırlar. Müşteriler arasında, maliyetlerin izin vermesi halinde gelecekte daha sürdürülebilir seyahat etme konusunda da belirli bir istek vardır. Dolayısıyla, endüstrinin kendini yönlendirmesi ve gelecekteki tatil ürünlerinin yüzünü değiştirmesi için bir fırsat varsa, şimdi. Ancak, korona virüs krizinden sonra bildiğimiz gibi kitle turizminden gerçekten uzaklaşıp uzaklaşmadığımız görülüyor.

Kruvaziyer sektörüne bir bakış da ilginç. Bu son haftalarda haberlerde çok oldu. Görüntüsünde kalıcı hasar görecek mi?

Kruvaziyer endüstrisinin daha güçlü bir durum sunması ve belki de diğer seyahat segmentlerinden daha fazla bilgi sunması gerektiğini hayal edebiliyorum. Çünkü karantina altındaki gemilerin hoş olmayan görüntüleri basında yer aldı. Ve birçok insanın uzun bir süre küçük bir alanda birlikte yaşadığı bir tatil şeklidir. Ancak, şu anda önümüzdeki yılki yolculukları zaten tekrar rezervasyonu olduğunu duyuyorum. Bu, müşterilerin endüstrinin gemilerde güvenliği tekrar sağlayabileceğinden emin oldukları anlamına gelir. Bir yandan bir tür tatil için büyülenme ile risk algısı ve diğer yandan güvenlik ihtiyacı arasındaki ilişkiyi görmek ilginçtir.

Ben bu röportajın içeriğinden pek bir şey anlamadım. Ancak Almanya’da Korona virüs ile ilgili verilen siyasi demeçlerin sonucuna göre şunu rahatlıkla ifade etmek gerekir ki, 2020 yaz sezonu Alman Turizm endüstrisi için pek parlak geçmeyecektir.

Sağlıkla kalın

 

Yayın Tarihi
24.08.2020
Bu makale 750 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

ÇOK OKUNAN

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!