MELTEM ESİNTİSİ

16 Mart öğretmen okullarının kuruluş günü

İzini sürdüğümüz, yolunu yol bildiğimiz ve başöğretmenimiz saydığımız ulu önder Atatürk’ün özlü biçimde söylediği gibi yeni kuşakları yetiştirme işi öğretmenlerin olacaksa, öğretmen her ortamda topluma rehberlik görevini üstlenecekse, öncelikle toplum önünde saygınlığının olması, saygın kılınması gerekir. Bu da eğitime, öğretime ve eğitimin temeli olan öğretmene yapılacak doğru yatırımla uyumlu  ve orantılı olacaktır.  

Bu da ancak Türk toplumunun ilerleme ve çağdaşlık yolunda önünü açacak, topluma yol gösterecek “Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür” kuşaklarını yetiştirme görevini üstlenen öğretmeni, kendini iyi yetiştirmiş, donanımlı, akılcı, aydın ve topluma kendini adamış, vatanın her köşesini kendisi için kutsal bir çalışma alanı kabul etmiş öncü kişilikli kimlikli öğretmeni yetiştirmekle, vatan sathına dağıtmakla mümkündür.

Eğitimde çağdaş ve bilimsel değerlere sahip bir toplumsal hedef amaçlanıyorsa, bu hedefe ancak iyi yetişmiş, topluma adanmış öğretmenler eliyle ulaşılabilir.  

Nitelikli okullarda nitelikli eğitimle yetiştirilecek öğretmenler, toplum kalkınmasında asıl unsur olan insana hizmet edecekleri için, bedenen ve ruhen kendilerini toplum katmanlarının ortaya çıkabilecek değişik sorunlarına hazırlıklı, onları çözme konusunda bilgili ve istekli olarak yetiştirilmelidirler. 16 Mart, öğretmen yetiştirme alanında atılan önemli adımlardan sadece biridir.

Bu tip nitelikli ve adanmış öğretmenler, her türlü gelişmeyi yakından izleyen, yeniliklere açık, gelişmeleri ve yenilikleri en kısa zamanda içinden çıktığı ve hizmet ürettiği çevreye uyarlayan, içinde yaşadığı çevreyi geliştiren ve hizmetinde olduğu kitleyi en azından kendi kültür düzeyine çıkarmayı amaçlayan, kendini aşmaya yönlendiren bir eğitimci, bir halk önderi olarak kendilerini yaşama ve zorlu görevlerine hazırlamalıdır. Bu toplumsal bir sorumluluk işidir, yurtsever öğretmenin kendisine düştüğü kadar, hatta çok daha fazlasıyla Ulusal Eğitim Bakanlığına ve üniversitelere, eğitim fakültelerine düşmektedir. Nitelikli öğretmen, toplumun geleceği adına bir garanti göstergesidir. Sigortadır.    

Öğretmen, eğitimi sırasında öğrendiği kuramsal ve uygulamsal edinimleri, işe başladığı andan itibaren hiç zaman yitirmeden, hangi yaşta ve cinsiyette, hangi statüde, hangi toplum kesiminde olursa olsun, hizmet ettiği kitlenin ayağına götürmeli, toplum kalkınmasına yönelik titiz çalışmalarla onlara örneklik ve önderlik etmelidir.

Yetiştirilecek öğretmenler, bir yandan, kendileri olayları körü körüne kabul etmek, bozuk düzenin bir parçası olmak yerine, sorgulayıcı, olaylar arasında neden-sonuç ilişkileri kurucu yöntemlerle öğretmenlik yaşamına hazırlanırlarken, diğer yandan yetiştirdikleri öğrencilerini de kendileri gibi, her işi neden, niçin, nasıl diye sorgulayan, daima daha iyiyi, daha güzeli ve daha doğruyu araştıran, çözümler üretmeye çalışan birer hümanist (insansever), hayvansever, doğasever, kısacası birer yurtsever olarak yetiştirmeye hazır olmalıdır.

Kısacası, toplumun geleceğini şekillendiren eğitim önemli iştir. Sadece 16 Martlara sığdırılacak iş değildir. Planlama, programlama ve uygulama işidir.  

Sözün özü, toplum mimarı, eğiticisi olan öğretmen, öğretmen gibi yetiştirilmezse, eğitimin tavan yapması gerekirken, yerlerde sürünmesine izin verilirse, toplumun geleceğine yönelik olumlu bir beklenti içine girmek, umudu Kaf Dağı’nın ardına saklayarak, ipe un sermekten ibarettir. Bu alanda sadece 16 Martlara, 17 Nisanlara, 5 Temmuzlara, 24 Kasımlara sığınmak yetmez.

Bizim sadece 16 Mart Öğretmen okullarının kuruluş gününde değil, her zaman akla ve bilime inanan, işini iyi yapan, savsaklamayan öğretmenlere ve o anlayışa sahip eğitim yöneticilerine ihtiyacımız var.

«Tanrı gökten yere inseydi, mutlaka kutsal olan öğretmenlik mesleğini seçerdi,» derler. Bin bir tanrı ili Anadolu’da bizim bugün tek bir şeye gereksinimimiz var. Kendini iyi yetiştirmiş ve kişisel çıkar beklemeden topluma adamış öğretmenlere. Çalışkan ve özverili öğretmenlere. Böylesi insanlara saygımız sonsuz. Bu anlayışla, mesleğini seven, hakkını veren tüm öğretmenlerin bu önemli günlerini kutluyor, mutluluk ve umut dolu günler diliyor, yurt ve dünya için barış istiyoruz. Eğitimi yüceltmelerini, gönendirmelerini bekliyoruz.

Yayın Tarihi
16.03.2022
Bu makale 622 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!